Улучшенные ландшафты enhanced landscapes

TES 5 «Улучшенные пейзажи / Enhanced Landscapes»

Улучшение пейзажей,это проект который направлен на улучшение ландшафта в Skyrim. Включает в себя цветочки, камешки, руины и множество других ландшафтных объектов.

Также улучшает горы и другие скальные породы.Файлы в архиве и их требования:

В папке Core содержится основные моды:
Множество улучшений в состав которых входит различные улучшения горного, земного, и улучшения текстур некоторых городов таких как Рифт, Хаафингар, Хъялмарк, Истмарк, Вайтран, Фолкрит и еще несколько городов. (улучшает мод ландшафт вокруг городов).

Grass Plug-in
Мод добавляет красивую травку

Требуемые настройки Skyrim.ini (находиться по пути:C:\Users\user\Documents\My Games\Skyrim):

Green Fields мод который меняет привычную тундру в цветущие луга, полностью совместим с Grass Plug-in

Marsh Pines плагин заменяет стандартные сосны на болотах в основном моде на те которые были в основной игре(если вы не хотите их заменять)

Marsh No Trees
Этот дополнительный файл удаляет почти все деревья из региона на балотах,чтобы сделать его еще более бесплодным и таинственным.

Dark Fantasy Edition
Ну,собственно плагин который делает атмосферу более невзрачной и темной.Плагин не работает вместе с Marsh No Trees

Haafingar Oak Trees
Плагин который добавляет много красивых дубов вокруг Солитьюда.

Баги и совместимость:
Багов не замечено, проблем с совместимостью тоже.

Требования: DynDOLOD Skyrim

Установка: Установить DynDOLOD,затем установить нужные модификации из архива

Удаление: удалить файлы мода из папки «Skyrim»

Источник статьи: http://www.playground.ru/elder_scrolls_5_skyrim/file/tes_5_uluchshennye_pejzazhi_enhanced_landscapes-985567

Улучшенные ландшафты / Enhanced Landscapes

Автор:AceeQ
Версия:1.4.0
Перевод (mx73): русский

Описание:
Улучшенные ландшафты — это проект, который направлен на совершенствование пейзажей Скайрима с добавлением новых объектов. Проект включает в себя изменение флоры, скал, руин и много других ландшафтных изменений. Одной из целей данного мода является улучшение дальности прорисовки гор, утесов и прочих скальных образований. Для корректной работы мода и настройки всех функций требуется DynDOLOD и TreeLODs.

Обновление:1.4.0

Горы: капитальный ремонт гор и скальных образований Скайрима. Были добавлены сотни объектов для расширения и улучшения горного ландшафта. Это позволит улучшить внешний вид гор и сделать их более объемными и более реалистичными.

Пригороды

Хаафингар: много усовершенствований ландшафта в этом регионе Скайрима. Были улучшены дороги и леса, добавлены сотни деталей пейзажа, чтобы это место стало гораздо красивее. Рифт: в переделке данного региона был использован мод «Realistic Aspen Trees», который добавляет разноцветную (желтую, красную и оранжевую) листву березам, а так же автор сделал деревья больше и реалистичнее. Было добавлено множество улучшений ландшафта, переделаны дороги и некоторые локации. Истмарк: были исправлены дороги, ландшафт и скалы. Множество деревьев были заменены на мертвые.
Предел: множество улучшений гор, утесов и скал. Также улучшены некоторые участки дороги и в окрестностях Маркарта.
Белый берег: слегка улучшена область вокруг Данстара, усовершенствованы скалы. Вайтран: улучшены скалы и часть дорог.
Фолкрит: улучшены дороги и деревья возле Фолкрита и Ривервуда, добавлено множество новых объектов.

Вулканическая тундра
Добавлено много изменений, сотни ландшафтных объектов — существующих и новых, папоротники, грибы, деревья, небольшие скалы, разруха беспорядок и многое другое.

Версия 1.4.0 больше не содержит собственных деревьев. Рекомендуется использовать Skyrim Flora Overhaul .

Трава (Grass Plug-in)

Основан на Unbelievable Grass Two с добавлением некоторых улучшений. Заменяет всю траву и не совместим с любым другим реплейсером травы.
Рекомендуемые параметры для Skyrim.ini
iMaxGrassTypesPerTexure=10
iMinGrassSize=50+

Болота (Marsh Optionals):
Сосны (Marsh Pines):
Изменяет деревья в районе болот на сухие мертвые деревья.

Без деревьев (Marsh No Trees):
Этот опциональный файл удаляет практически все деревья в районе болот, делая их более таинственными.

Установка:

— Установите основные файлы
Не устанавливайте другие моды (большинство из них несовместимо с данным проектом), но DLC патч должен быть установлен.

Совместимости:
— Полностью совместим с Realistic Lightining Overhaul/Enhanced Lighting for ENB и ELFX
— Не совместим с Climates of Tamriel/Pure Weather, RCRN и другими погодными модами
— Полностью совместим с Pure Waters, W.A.T.E.R & Realistic Water Two.
— Совместим с текстурными модами, изменяющими снег, убедитесь, что они будут загружаться после Enhanced Landscapes — Winter Edition
— Совместим с Frostfall, Wet and Cold и GetSnowy, эти плагины должны загружаться после всех файлов Winter Edition
— Полностью совместим с Footprints

Генерация Lod файлов :

DynDOLOD
Для того чтобы мод работал правильно необходимо сгенерировать DistandLODs и TreeLODs файлы. Этот этап установки может не понравиться многим, но автор не будет делать LOD файлы, потому что считает, что они могут быть созданы самими пользователями.

— Установите DynDOLOD и ознакомьтесь с инструкцией
— Убедитесь, что Enhanced Landscapes загружается после DynDOLOD (для МО — приоритеты, левая область), потому что он может переписать некоторые текстуры, которые также включены в DynDOLOD. DynDOLOD.esp должно загружаться последним, после Enhanced Landscapes.esp и всех других esp. файлов.
— Сгенерируйте DistantLOD и TreeLOD.

Совместимость:
С выходом обновления 1.1.5+ мод реализует новую функцию в отношении совместимости патчей. Sheson, создатель DynDOLOD, создал новый способ совместить моды без необходимости установки .esp патчей. Enhanced Landscapes теперь содержит «DynDOLOD» папку с ini-файлом.
Ini-файл содержит ссылки с ESP-файлами,которые конфликтуют с данным модом. При генерации LOD с DynDOLOD он найдет ссылки, в зависимости от модов, которые вы используете и отключит их. Это не значит, что все моды будут работать, ниже приведен список с модами которые были пропатчены. За ними последуют другие.
Убедитесь, чтобы вы загрузили плагины в TES5Edit при генерации LOD с DynDOLOD, иначе эта функция не будет работать.

Читайте также:  Резиновый уплотнитель для стекол теплицы

Пропатченные моды:
— Enhanced Towns and Cities (работает только с ETaC Complete) ETaC — Complete.esp должен быть установлен после Enhanced Landscapes.esp и всех других EL файлов
-+ ETaC — Dragon Bridge South Addon
— JK’s Skyrim (работает только с JK’s Skyrim и не совместим с отдельными модами JK на улучшение городов)
— Cutting Room Floor — load Cutting Room Floor.esp должен быть расположен после Enhanced Landscapes и других EL файлов
— Provincial Courier Service
— Gray Cowl of Nocturnal / Pinegrove Lodge / INIGO / Routa

— Aurora Village (этот мод включает патч для EL, не используйте его. )
— Better City Entrances (работает только с версией All-in-One)
— Better Fast Travel — Carriages and Ships (только с ванильной и Hearthfire версиями)

Больше информации о совместимости:
Skyrim Flora Overhaul: полностью совместим с Enhanced Landscapes, убедитесь, что Enhanced Landscapes имеет более высокий приоритет (для пользователей МО)
Моды на улучшение городов: ETaC и JK’s Skyrim пропатчены и полностью совместимы, другие моды на улучшение могут иметь несовместимость.
Моды на изменение ландшафта: все текстурные моды на улучшение пейзажей совместимы с Enhanced Landscapes, конфликты могут вызвать только плагины, добавляющие новые объекты.
Simply Bigger Trees и другие моды, изменяющие деревья: автором не рекомендовано использование таких модов совместно с Enhanced Landscapes
Immersive Citizens — AI Overhaul: мод совместим, но могут возникнуть некоторые проблемы с поведением НПС из-за добавления новых объектов.
Touring Carriages: несовместим с данным модом.

Производительность:
Следует ожидать падения производительности, так как автор добавил множество новых объектов, деревьев и текстур высокого разрешения.

Требования: все официальные DLC

Источник статьи: http://gamer-mods.ru/load/skyrim_le/graficheskie_mody/enhanced_landscapes/3-4-0-3437

Please log in or register

To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account

Enhanced Landscapes

File information

Last updated

Original upload

Created by

Uploaded by

Virus scan

Tags for this mod

About this mod

Enhanced Landscapes is a project which aims to improve Skyrim’s landscape by adding thousands of objects. It also aims to improve the distant appearance of mountains, cliffs and other rock formations. Requires DynDOLOD to generate proper Distant- and TreeLODs.

Off-site requirements

Mods requiring this file

Mod name Notes
elwaps’ Guides and Enhanced Landscapes Patches Required for all patches
elwaps’ Random Patches
Enhanced Landscapes — Dark’s Whiterun Market Patch Put before Patch
Enhanced Solitude Docks — Enhanced Landscapes Patch Removes some overlapping objects when using Enhanced Landscapes together with Enhanced Solitude Docks.
Enhanced Solitude SSE — Enhanced Landscapes Patch Removes some overlapping objects when using Enhanced Landscapes together with Enhanced Solitude SSE.
Modular PatchXPress — Repository Of Patches And Novel Creations
Player Homes and Landscape Patches
Yog’s Frost River (Cutting Room Floor) Patches Only required for the Enhanced Landscapes patch
Yog’s Oakwood Patches Only required for the Enhanced Landscapes patch

Credits and distribution permission

  • Other user’s assets Some assets in this file belong to other authors. You will need to seek permission from these authors before you can use their assets
  • Upload permission You are not allowed to upload this file to other sites under any circumstances
  • Modification permission You must get permission from me before you are allowed to modify my files to improve it
  • Conversion permission You are not allowed to convert this file to work on other games under any circumstances
  • Asset use permission You must get permission from me before you are allowed to use any of the assets in this file
  • Asset use permission in mods/files that are being sold You are not allowed to use assets from this file in any mods/files that are being sold, for money, on Steam Workshop or other platforms
  • Asset use permission in mods/files that earn donation points You are not allowed to earn Donation Points for your mods if they use my assets

Author notes

This author has not provided any additional notes regarding file permissions

File credits

This author has not credited anyone else in this file

Donation Points system

This mod is not opted-in to receive Donation Points

Version 1.65

  • — The USSEP Patch was included into the DynDOLOD patching function, no more need for a esp file.
    — Some adjustments to the Grass Overhaul.
    — Fixed some wrong placed objects.
    — Some small improvements/enhancements to mountains and rocks.
    — Added some more objects.
    — Added Green Fields optional file.
    — Added optional green aspen trees 3D LOD.
    — Fixed reported issues.
    — Lots of additional changes.
    — Improved textures for dead trees.

Version 1.60

  • — Forwarded some records from Unofficial Skyrim Special Edition Patch
    — Revamp of the Grass Overhaul with lots of changes + replaced a lot of 1k textures with 2k ones
    — Added compatibility patching for Arthmoors town mods.
    — Overhaul of the forest regions around Riverwood/Falkreath, more trees, more objects, making these forests look more lush and overgrown (Work in Progress!)
    — Overhaul of the snowy tundra region around Dawnstar; removed lots of trees, grasses and plants; added many snow drifts and other snowy clutter (Work in Progress!)
    — Revamped area around Ivarstead + Throat of the World
    — Revamped area outside of Windhelm; removed some plants and added lots of snowdrifts
    — Fixed a lot of wrong grass placement
    — Removed shore and water grasses from the Grass Overhaul for better compatibility & look
    — Massive cleanup of objects in a lot of places; previously added objects alongside roads and other places were cleaned for a better look, i feel like a lot of objects I placed were placed wrongly and looked bad. This are mostly small floral objects alongside roads, so you really won’t notice the loss of them. I’ll redo these parts in later updates.
    — Added optional «Dead Marsh» file with support for 3D Tree LOD
    — Added compatibility patches for Unofficial Skyrim Special Edition Patch and Immersive Citizens
    — Added better textures for solstheim ashtrees with support for 3D Tree LOD

Version 1.51

  • — Fixed water flow edits in SSE Edit
    — Fixed water height of various cells
    — Fixed and forwarded edits/records from Unofficial Skyrim Special Edition Patch
    — Fixed other edits/records in SSE Edit
    — Reworked some locations (outside Solitude)
    — Added some more objects in different locations
    — Fixed some small object issues
    — Improved some mountains and rock formations (reach/snow region)
    — Merged main file with patch file
    — Fixed issues in Enhanced Landscapes — Barren Marsh.esp
    — Changed some grass/plant textures


SPECIAL EDITION v1.65



Enhanced Landscapes
is a massive project which aims to improve Skyrims landscape by adding thousands of objects, changing parts of the landscape and improving locations. The mod also aims to improve the distant appearance of mountains, cliffs and other rock formations. Requires DynDOLOD to generate proper Distant- and TreeLODs.

Recommended Mods for better LODs:

  • HD LODs Textures SE — this will enhance the LOD textures for landscape objects, buildings and more, highly recommend to use.
  • Enhanced Vanilla Trees — does not only enhanced the look of the trees but also provides 3D LODs for seamless LOD transition
  • Terrain LOD redone — this will improve the distant terrain textures/meshes

If you want to generate your own terrain meshes/textures I’d recommend to use xLODGen by sheson. It allows you to generate terrain LOD for all the landscape texture mods you’ve installed, so that the distant textures also match the actual ground textures.


Mountains
Mountains and rock formations all over Skyrim and Solstheim were enhanced/improved by adding hundreds of mountain and rock objects to make them look more realistic and detailed.

Throat of the World
The Throat of the World was overhaul by adding more mountain/rock objects and removing most of the trees for a more desolated look. This makes the Throat of the World look like a real mountain.

Forests
Enhanced Landscapes adds hundreds of trees all over Skyrim, increases existing ones in size and makes forests feel much more dense/lush and realistic. Especially the forests around Falkreath, Riverwood and Solitude were improved by adding lots of trees, tree clutter, fallen trees and much more plants.

Volcanic Tundra
A lightweight overhaul of this region by adding lots of smaller flora objects, some more ruin clutter and also some improvements to rocks formations.

Northshore
Enhanced Landscapes makes a lot of changes to the snowy parts of Skyrim. Removing lots of trees and only leaving smaller trees to make it look like a more desolated landscape, similiar to a frozen tundra, but with more trees to keep a little detail. Also adds lots of snow drifts to make it look like it’s really winter.

Better City Outskirts
Better looking city outskirts. Enhanced Landscapes overhauls the outside areas of Markarth, Windhelm, Riften, Whiterun and Solitude. These are just small landscape changes, but they’ll make the outskirts look a lot better.

Landscape Enhancements
Main part of Enhanced Landscpaes are hundreds of changes all over Skyrim.


Plant textures
Plant and flora textures from Skyrim Flora Overhaul to use in combination with Enhanced Vanilla Trees. Only use this if you want to use EVT and need some better plant textures.

Grass Overhaul
This optional file is based on my Unbelievable Grass 2 mod, improved for Enhanced Landscapes. It will add unique grasses to each region of Skyrim. This has high grass variety and density, so it may have an impact on performance, though should be more performance friendly than verdant. Contains a ini file that controls the density setting, but you can change it to your liking. Just open the ini and change iMinGrassSize=52 to a higher number for less density or vice versa. For gameplay I’d suggest to use something between 55-65, it will still look good but have less impact on performance. The standard setting is more suited for high-end computers.

Green Fields
This optional file will turn the tundra region of Skyrim into lush and green grasslands. You can use this alongside the Grass Overhaul of Enhanced Landscapes; will work with other grass mods too. There is no support for A Quality World Map and I won’t patch it, so don’t ask for it.

Green Aspen Trees for EVT
Optional green aspen tree textures for Enhanced Vanilla Trees. Supports 3D LOD.

Solstheim Enhanced Ash Trees with 3D Tree LOD
New 4k textures from vurt for Solstheims ash trees. Supports 3D Ultra Tree LOD. This only works with 3D Tree LODs so choose this only if you use Enhanced Vanilla Trees.

Barren Marsh
A small optional file that removes almost all pine and reach trees from the marsh region, making it look more desolate.

Dead Marsh
Overhaul of the swamp region of Skyrim with dead trees and big mushrooms, giving this region of Skyrim a more dark fantasy look and making it look very unique. Full support for 3D Tree LOD and LOD for mushrooms. There are also 2D Flat LODGen billboards, but they are quite inferior in quality.



Immersive Citizens Patch
Enhanced Landscapes and Immersive Citizens cause some ground issues outside of Windhelm, since both mods do edit this area. This patch will fix that.

Install

  • Download the main file and install with a mod manager. Mod Organizer is highly recommended.
  • Choose the options you want and click at install.
  • Make sure Enhanced Landscapes has a higher priority in MO as any other landscape mods & LodGen billboards! If using NMM let Enhanced Landscapes overwrite all necessary files.
  • Enable the Enhanced Landscapes.esp and all optional esp files if you’ve installed them.

Video tutorials for DynDOLOD & Enhanced Landscapes


Video: Enhanced Vanilla Trees and 3D Tree LOD


Enhanced Landscapes is using a built-in patching function of DynDOLOD to disable conflicting objects when using with certain mods. The patcher will disable the objects while generating LOD with DynDOLOD and the changed references will be saved into DynDOLOD.esp. The following mods will get patched when used with Enhanced Landscapes:

List of patched mods

  • JK’s Skyrim
  • Cutting Room Floor — load Cutting Room Floor.esp after Enhanced Landscapes.esp!!
  • Arthmoors town mods

MERGING
If you want to use any of the optional marsh plugins , you’ll have to merge them together with the main file for compatibility patching. The merged file must be named «Enhanced Landscapes.esp» like the standard main file. Use MergePlugins for this process.


Green: compatible
Orange: semi-compatible
Red: not compatible

Flora mods
Enhanced Vanilla Trees: Fully compatible and highly recommended for best looking LODs possible. EVT fully supports 3D Ultra Tree LODs with DynDOLOD.
Skyrim Flora Overhaul: Fully compatible. If you plan to use the Grass Overhaul from Enhanced Landscapes, make sure to load its .esp after the one from Skyrim Flora Overhaul. Billboards for LOD generation are included in SFO.
Skyrim 3D Trees and Plants: While this mod is compatible it is currently not recommended to use both mods together, since 3D Trees seems to have some issues with tree scaling (which Enhanced Landscapes does a lot) and you may run into performance issues. You can use the plant meshes/textures from 3D Trees and Plants without problem. Simply delete all files inside the 3D Trees and Plants meshes folder, except meshes/plants and meshes/landscape/plants; don’t delete the texture folder and don’t enable the plugin file.
Verdant & Veydosebrom: Fully compatible.
Simply Bigger Trees: While compatible, you may end up with massive trees, since Enhanced Landscapes does add and increase a lot of trees by hand.

Town & City mods
JK’s Skyrim: Was patched and is fully compatible.
Dawn of Skyrim : Fully compatible.
Arthmoors town mods: Compatible and patched.

Landscape mods
Landscape Fixes For Grass Mods: Compatible. Make sure to load the .esp files from Landscape Fixes For Grass Mods after Enhanced Landscapes. If you’re using Cutting Room Floor make sure to grab the patch from LFFGMs modpage. Load Order should be as following:
Enhanced Landscapes.esp
Landscape Fixes For Grass Mods.esp
Cutting Room Floor.esp
Landscape Fixes For Grass Mods — Cutting Room Floor Locations.esp
The People of Skyrim: Not compatible.

Other mods:
Immersive Citizens — AI Overhaul: Compatible. Most new added objects have collision boxes with NavCut (which will prevent NPCs from walking through them). There is also a small patch in the installer to fix a ground issue outside of Windhelm.


TEST SYSTEM: i5 7500, GTX 1060 6GB, 16GB DDR4
Enhanced Landscapes is not a performance friendly mod, especially in combination with Enhanced Vanilla Trees and 3D Tree LOD (also DynDOLOD medium preset for LODGen). I tested the newest update for dozens of hours, just normally playing through the game. I could achieve almost 60 FPS in most areas, but especially in the forests around Falkreath and Riften it went down to 50-60 FPS. There were also some places where the framerate would drop below 50 fps. This all without ENB. I also used the Grass Overhaul included in the mod.

That being said; you’ll get better performance without 3D Tree LOD or if you use DynDOLOD low preset. Also less grass density may help to achieve better performance. Also while testing I used lots of high resolution texture and graphic mods.



  • Enhanced Vanilla Trees
  • HQ Tree Bark
  • Majestic Mountains
  • Skyland — A Landscape Texture Overhaul
  • Better Dynamic Snow
  • Fluffy Snow
  • Better Dynamic Ash

  • sheson for creating DynDOLOD and also for a lot of advice regarding DynDOLOD. Also a big thanks for implementing a new patching function into DynDOLOD.
  • Shurah for a lot of advice and help regarding AI issues caused by new added objects.
  • elinen and ztree for their grass resource — water plants resource — flowers resource — trees and plants
  • Morrowind mushrooms — modder resource by scot
  • Phitt’s Sheogorad Resource
  • 3AMt for tree meshes and vurt for textures ->http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/61932/?
  • vurt «skyrim flora overhaul»
  • AOF HD Tree LODs by AnOldFriend
  • kojak747 for 3D Tree LODs ->https://www.nexusmods.com/skyrim/mods/73161/
  • johnrose81 — textures from Skyland used for optional Green Fields plugin
  • T4gtr34um3r — noise texture from Terrain LOD Redone
  • A big thanks to everyone, which helps with advice, suggestions or bug reports.

Источник статьи: http://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/18162

Читайте также:  Бани беседки проекты брус
Оцените статью