Stardew_valley_качество_фруктов

Fruits

Below is a list of fruits from the game, where to obtain them and how much they sell for when processed into Jelly using the Preserves Jar, or into Wine using the Keg.

Whether or not fruit benefits from the +10% Tiller profession price bonus depends upon whether or not the specific fruit was obtained by foraging, although the details can become complex.

Tiller Profession Details

  • Wild-grown fruit that randomly spawns throughout Stardew Valley, as detailed at Foraged Items and Spawning
  • Fruit grown from any of the four varieties of Wild Seeds
  • All fruit found in the Farm Cave — including Fruit Tree fruit that otherwise is not considered to be foraged

All other sources are considered to be non-foraging, including (but not limited to):

  • Fruit grown from standard seeds (e.g.,Grapes from Grape Starter)
  • Fruit collected from trees
  • Fruit sent in the mail as a gift
  • Fruit purchased from the Oasis
  • Blackberries and Salmonberries harvested from bushes

If the player has both foraged and non-foraged fruit of the same quality, stacking the items together always results in non-foraged fruit: the Tiller bonus will apply to the entire stack of fruit. [2]

References

  1. ↑ The tiller bonus does not apply to fruit where the isSpawnedObject flag is set, see code in Object::getPriceAfterMultipliers . This flag is added to wild foraged items in GameLocation::dropObject and GameLocation:spawnObjects ; to crops grown from wild seeds in Crop::newDay ; and, to Farm Cave fruit in FarmCave::dayUpdate . Other sources do not get the flag, including notably berries from bushes in Bush::shake .
  2. ↑ The code in Object:addToStack was changed in v1.4 to ensure isSpawnedObject is set to false whenever two mixed stacks are combined, i.e., that the Tiller bonus applies if either stack originally had it. Note that this code change will not retroactively fix data in games started pre-v1.4, where the Tiller bonus could be lost depending upon how stacks were combined.

History

  • 1.4: Changed Wild Plum category from Forage to Fruit in Brazilian-Portugese, Chinese, German, Japanese, Spanish, and Russian. Fixed how Tiller bonus applies when foraged and non-foraged fruit are combined in one stack.
  • 1.5: Iridium quality is now possible when using Deluxe Fertilizer.

Источник

Плодовые деревья

Саженцы плодовых деревьев растут в течение 28 дней. Взрослые деревья производят по одному фрукту в день в сезон. Несобранный фрукт остаётся на дереве, так может накопиться до трёх фруктов. Плодовые деревья не требуют полива и не погибают зимой. Саженцы растут в любое время года, что позволяет игроку подготовиться к сезону плодоношения заранее.

Каждое плодовое дерево нужно сажать в центре области размером 3х3 клетки, чтобы оно хорошо росло. Эта область должна быть свободна от остальных предметов и растений, иначе дерево не будет расти. Обратите внимание, что у каждого плодового дерева должна быть своя такая область, области разных деревьев не могут перекрывать друг друга. Таким образом, ближайшее расстояние друг от друга для саженцев — это две клетки в каждом из направлений.

Читайте также:  Какие_фрукты_полезны_при_больных_почках

Землю для саженца не надо вскапывать. Когда дерево вырастет, клетки вокруг него можно замостить дорожками или покрытием. Плодовые деревья можно выращивать в теплице в почве или по её периметру.

Плодовые деревья можно срубить и получить обычную древесину. Иногда в плодовые деревья ударяет молния, тогда они на четыре дня превращаются в угольные. В эти дни они не приносят фруктов, вместо этого производя уголь. Через четыре дня деревья возвращаются в свое обычное состояние.

В отличии от зданий или автоматов, плодовые деревья нельзя переносить с места на место, так что планируйте их посадку заранее.

Набор из всех шести саженцев плодовых деревьев стоит 25 400 з.

Качество фруктов и их цена

Качество фруктов с плодового дерева увеличивается на одну звезду каждый год после того, как дерево выросло. Через год плодовые деревья производят фрукты с серебряной звездочкой, через два года — с золотой. Через три года и далее деревья производят фрукты иридиевого качества.

Обратите внимание: качество фруктов с дерева не увеличивается, если не поддерживать область вокруг него свободной от остальных объектов. Некоторые игроки сообщают, что дорожки и покрытие, а также трава не препятствуют улучшению качества фруктов.

Фрукты с деревьев получают бонус к цене от профессии Культиватор при продаже. Желе, джем и вино, произведенные из фруктов, получают бонус от профессии Золотые руки.

Источник

Fruit Trees

Fruit Trees require 28 days to mature, after which they produce one fruit per day when in season. Fruit can accumulate up to three days before harvesting. Fruit trees do not need to be watered, and will not die in the winter. Fruit saplings will grow during any season, allowing players to plant and prepare for upcoming seasons to bear fruit.

Each Fruit tree must be planted in the center of a clear 3×3 ground area, except that they may be placed next to a permanent structure (i.e., Farmhouse). «Clear» means free of objects, flooring/paths, and terrain features including grass, but not including artifact spots [1] . The 3×3 clear planting area also must not overlap the 3×3 area of another fruit tree. The game prevents planting fruit trees too close to each other, ensuring a minimum distance of two tiles between them in every direction. Fruit trees cannot be moved, and once planted, the expensive saplings cannot be retrieved.

While a fruit tree sapling is immature, the 3×3 area around it must remain clear in order for the sapling to grow. If overnight debris spawns too close to it, the game pops up a message the next morning saying the fruit tree could not grow that night. Objects placed next to a sapling cause the same message and growth obstruction. Once a fruit tree is mature, growth is no longer an issue, and one fruit is produced each day in season. Then objects, including flooring/paths, may be placed next to the fruit tree without hindering production.

Читайте также:  Айва_фрукт_приготовить_варенье

A Fruit Tree is planted directly into untilled ground. Fruit trees can grow in the Greenhouse, in the center soil or around the border. Fruit trees planted in the greenhouse or on Ginger Island bear fruit every day after maturity, and will not change color according to the season.

Fruit trees can be chopped down, and yield normal wood.

A complete set of all six fruit tree saplings costs a total of data-sort-value=»25400″> 25,400g if purchased from Pierre’s General Store.

Fruit Quality & Price

A tree’s fruit increases in quality by one star per year of tree age after reaching maturity. Fruit trees will produce silver star fruit after one year, gold after two years, and iridium after three. Once the tree is fully grown, the surrounding area does not need to be kept clear for the tree’s fruit to increase in quality.

Fruit Tree fruit receives the Tiller Profession price bonus when sold, and jelly or wine made from fruit tree fruit receives the Artisan Profession price bonus when sold.

Источник

Плодовые деревья

Саженцы плодовых деревьев растут в течение 28 дней. Взрослые деревья производят по одному фрукту в день в сезон. Несобранный фрукт остаётся на дереве, так может накопиться до трёх фруктов. Плодовые деревья не требуют полива и не погибают зимой. Саженцы растут в любое время года, что позволяет игроку подготовиться к сезону плодоношения заранее.

Каждое плодовое дерево нужно сажать в центре области размером 3х3 клетки, чтобы оно хорошо росло. Эта область должна быть свободна от остальных предметов и растений, иначе дерево не будет расти. Обратите внимание, что у каждого плодового дерева должна быть своя такая область, области разных деревьев не могут перекрывать друг друга. Таким образом, ближайшее расстояние друг от друга для саженцев — это две клетки в каждом из направлений.

Землю для саженца не надо вскапывать. Когда дерево вырастет, клетки вокруг него можно замостить дорожками или покрытием. Плодовые деревья можно выращивать в теплице в почве или по её периметру.

Плодовые деревья можно срубить и получить обычную древесину. Иногда в плодовые деревья ударяет молния, тогда они на четыре дня превращаются в угольные. В эти дни они не приносят фруктов, вместо этого производя уголь. Через четыре дня деревья возвращаются в свое обычное состояние.

В отличии от зданий или автоматов, плодовые деревья нельзя переносить с места на место, так что планируйте их посадку заранее.

Набор из всех шести саженцев плодовых деревьев стоит data-sort-value=»25400″> 25 400 з.

Качество фруктов и их цена

Качество фруктов с плодового дерева увеличивается на одну звезду каждый год после того, как дерево выросло. Через год плодовые деревья производят фрукты с серебряной звездочкой, через два года — с золотой. Через три года и далее деревья производят фрукты иридиевого качества.

Читайте также:  Все_фрукты_средней_полосы

Обратите внимание: качество фруктов с дерева не увеличивается, если не поддерживать область вокруг него свободной от остальных объектов. Некоторые игроки сообщают, что дорожки и покрытие, а также трава не препятствуют улучшению качества фруктов.

Фрукты с деревьев получают бонус к цене от профессии Культиватор при продаже. Желе, джем и вино, произведенные из фруктов, получают бонус от профессии Золотые руки.

Источник

Fruits

Below is a list of fruits from the game, where to obtain them and how much they sell for when processed into Jelly using the Preserves Jar, or into Wine using the Keg.

Whether or not fruit benefits from the +10% Tiller profession price bonus depends upon whether or not the specific fruit was obtained by foraging, although the details can become complex.

Tiller Profession Details

Internally, the game tracks whether fruit came from a foraging or non-foraging source, and uses this internal information to determine whether or not the fruit should get the +10% Tiller profession bonus when sold. [1]

Sources that are considered to be foraging are:

  • Wild-grown fruit that randomly spawns throughout Stardew Valley, as detailed at Foraged Items and Spawning
  • Fruit grown from any of the four varieties of Wild Seeds
  • All fruit found in the Farm Cave — including Fruit Tree fruit that otherwise is not considered to be foraged

All other sources are considered to be non-foraging, including (but not limited to):

  • Fruit grown from standard seeds (e.g., Grapes from Grape Starter)
  • Fruit collected from trees
  • Fruit sent in the mail as a gift
  • Fruit purchased from the Oasis
  • Blackberries and Salmonberries harvested from bushes

If the player has both foraged and non-foraged fruit of the same quality, stacking the items together always results in non-foraged fruit: the Tiller bonus will apply to the entire stack of fruit. [2]

References

  1. ↑ The tiller bonus does not apply to fruit where the isSpawnedObject flag is set, see code in Object::getPriceAfterMultipliers. This flag is added to wild foraged items in GameLocation::dropObject and GameLocation:spawnObjects; to crops grown from wild seeds in Crop::newDay; and, to Farm Cave fruit in FarmCave::dayUpdate. Other sources do not get the flag, including notably berries from bushes in Bush::shake.
  2. ↑ The code in Object:addToStack was changed in v1.4 to ensure isSpawnedObject is set to false whenever two mixed stacks are combined, i.e., that the Tiller bonus applies if either stack originally had it. Note that this code change will not retroactively fix data in games started pre-v1.4, where the Tiller bonus could be lost depending upon stacks were combined.

History

  • 1.4: Changed Wild Plum category from Forage to Fruit in Brazilian-Portugese, Chinese, German, Japanese, Spanish, and Russian. Fixed how Tiller bonus applies when foraged and non-foraged fruit are combined in one stack.
  • 1.5: Iridium quality is now possible when using Deluxe Fertilizer.

Источник

Оцените статью